Het verhaal achter LEKKERDING

Het ontstaan van het merk LEKKERDING

Al een aantal jaren leek het mij leuk om een eigen drankje te maken met de smaken die ik zelf het lekkerst vind en een likeur die bovendien nog niet bestaat. Thuis heb ik met allerlei ingrediënten en alcohol verschillende verhoudingen gemixt met als hoofdingrediënten honing, vanille en sinaasappel. Mijn uiteindelijke mix heb ik in samenwerking met mijn producent verder verfijnd.

Na de snelle start eind augustus 2017, waarbij de eerste batch binnen een week was uitverkocht, had ik al snel behoefte aan extra mankracht. Ab, mijn man, zorgde voor versterking en samen runnen wij ons bedrijf Liqueurs & Gifts. Inmiddels hebben we 5 fantastische producten in ons assortiment en tijdens drukke perioden kunnen we een beroep doen op een prachtig verkoopteam.

Waarom deze naam?

Voor een verjaardag of feest zoek ik geregeld een leuk cadeautje, maar mis dan een leuke naam die toepasselijk is voor de gelegenheid. Mijn eerste ingeving was LEKKERDING. Een veelgebruikte uitdrukking die op veel verschillende manieren gebruikt wordt; als compliment, grappig, gewaagd, plagend, etc. maar altijd positief. Met LEKKERDING geef je altijd een complimentje, een positieve boodschap. LEKKERDING wordt bewust aan elkaar geschreven om te benadrukken dat het een merk/product is en niet op een persoon slaat. Dat mag natuurlijk wel maar dat kan de gever dan zelf duidelijk maken, bijvoorbeeld m.b.v. de bijpassende labels.

Ons doel is eenvoudig: we willen dat mensen blij worden, een glimlach krijgen van onze producten!

Uitstraling

Het subtiele patroon van het etiket geeft onze producten een fantastische uitstraling. Ook het achteretiket van de flessen is uniek. Door de humoristische maatstreepjes kun je bijhouden waar je bent: – Deel & Geniet  – Smaakt naar meer  –  Al tijd voor een nieuwe fles? – NU HALEN!

Het concept met de verschillende tekstlabels was vanaf het begin een succes. Er is er altijd wel één die past bij de gelegenheid en ontvanger van de fles. We vinden het belangrijk om een toegevoegde waarde te geven, om het de klant makkelijker te maken een boodschap over te brengen. Bij ieder verkooppunt krijg je een label naar keuze erbij. Inmiddels hebben we 5 verschillende teksten en daarnaast 3 extra teksten voor de seizoenen/feestdagen:

– Dank je wel!                                     – LEKKERDING voor de feestdagen

– LEKKERDING voor jou                   – LEKKERDING voor koude dagen

– LEKKERDING voor de liefste         – LEKKERDING voor een mooie  zomeravond

– PROOST op een LEKKERDING

– En nog steeds een LEKKERDING

Succes/uitbreiding

Na de lancering van LEKKERDING en het overdonderende succes was de keuze om ermee door te gaan niet zo moeilijk. Het is geweldig als een door jou bedacht drankje door zoveel mensen gewaardeerd wordt. De naam en smaakcombinatie slaat bij een breed publiek aan. Natuurlijk wordt het veel gekocht om thuis te drinken, maar ook om weg te geven als cadeau. In de kroeg is het geweldig om aan de bar te bestellen. Er worden mooie desserts en gerechten mee gemaakt en het staat inmiddels op de menukaart bij diverse restaurants, maar ook wordt het als digestief geschonken bij een kop koffie/thee.

Ons assortiment hebben we uitgebreid met meer mooie producten. In 2018 ontwikkelden we PITTIG LEKKERDING en LEKKERDING Eau de Parfum voor dames. In 2019 hebben we daar STOER LEKKERDING rum en LEKKERDING MAN! Eau de Parfum aan toegevoegd.

Of er meer producten volgen? Jazeker, inspiratie genoeg.

LEKKERDING, onweerstaanbaar lekker!!!

Anja Verberne